söndag, oktober 17

Man är mindre ensam när man är flera!

Kom en skön kommentar på mitt inlägg om att man inte kände sig så vacker alla gånger.
Länk till Inlägget "Allt för konsten"
Signaturen Helena (som KANSKE heter nåt helt annat - om hon inte själv bekräftar att hon heter det) skriver:

"Å vad jag känner igen mig! Helst det där med bröstmjölken. 
Helt på sanning nu: Jag fick faktiskt spår på golvet av min tillrinning. När Barnet grät för att hon var hungrig så skulle jag gå till hennes rum och det bokstavligt talat rann ut, längs kroppen och ut på golvet. Behöver jag säga att jag slutade gå utan BH då?"

Jag gillar även när man glömmer bort sig och böjer sig framåt (typ plockar upp nåt från golvet). Då rinner mjölken i kopparna ut genom luftningshålet på toppen åsså står man där - uppochnervänd - med mjölken rinnandes längs halsen och utdroppandes från hakan. Ibland gör man en riktig femetta och får in en skvätt i näsan också. Man känner sig bara så jäkla het!!!

Om man sen glömmer att torka av sig så noga så kan man gå omkring i ett par timmar och se ut som att man varit med i en porrfilm, kommit ivägen för en avelshingst eller nåt annat helt jättetrevligt!!

3 kommentarer:

Helena sa...

ooo jag skrattar så jag dööööööööööör! Du är bara för skön! Klart att det är Helena som skrev tidigare. Jag heter inget annat :) Mig får du kopiera hur som helst. Jag är sällan privat, för då skulle jag inte skriva som jag gör.

Jag har kramp i magen. Du är bäst anna! :)

Det är så sexigt... med bröstmjölk, eller hur?
Har du börjat svettas ännu då? Jag svettades som en löddrig Ardennerhäst. Shit alltså så raffig man kunde vara. Lökringar under armarna, två stora fläckar fram på brösten på tröjan, pärlor i pannan och ett ansträngt leende på det.

Annika Almgren sa...

Hahaha... det är länge sen jag ammade, men gud va jag känner igen det!!
En liten erfarenhet från "framtiden" så att säga; satt nyligen på ett plan, med en hungrig skrikande bebis ett par rader fram. Rätt länge var det bara irriterande, men efter ungefär 10 minuter känner jag hur det börjar göra ont i brösten. Det strålar och drar. Kan det vara..? Ja, ta mig tusan! Samma gamla känsla som när man ammade! Efter 17 år funkar fortfarande kroppens signalsystem. Rätt otroligt... :-)

Anna sa...

Åh herregud - ska det hålla i sig för evigt!? ;)
Nä, varje dag förundras jag över hur snillrikt man är konstruerad. Man pussas och kramas lite, och sen kommer det ut en fullt fungerande liten människa med allt på rätt ställe - och dessutom går kroppen på automatik och producerar mat åt den lilla rackaren! Helt otroligt ändå!