söndag, oktober 3

Sådan mamma, sådan dotter....

Den omtalade "väskan" är packad sen länge. Mamma och pappa har en väska, och Ida har en egen väska med lite kläder och bra-att-ha-saker.
Plötsligt slogs jag av en tanke och måste genast konsultera kloka mamma:
Tänk om hon inte kan ha dom allra minsta kläderna som vi köpt/fått, tvättat, strukit och packat ner? Jag menar nu när hon jäser på övertid så kanske hon kommer ut och redan har vuxit ur dom!
Mamma bekräftade detta och sa att det nog kunde vara smart att packa ner en storlek större.
Jag blev väldigt förstörd. Alla dom allra gulligaste och sötaste och finaste och snuttigaste små plaggen kommer mest troligt aldrig att användas! NEEEEEEJ!

Sen kom jag på en annan jobbig sak:
Fröken "Jag-vägrar-att-vara-size-zero" ska ut också. Ur mig liksom. 
Har iochförsig ett jävligt stort arsle - men nu är det ju tyvärr inte där utgången sker.
Hoppas att Lasse har anlag för väldigt långsmala barn.....


Inga kommentarer: