torsdag, december 16

En dag som Alexander Lukas

Idag blir det inget inlägg.
Doris har gnällt hela eftermiddagen - Jag är trött.
Dessutom har det varit en så bra dag och jag har fått så många goda garv att jag inte ens med bästa vilja kan pressa fram ett spydigt, elakt och uppkäftigt inlägg.
Brevbäraren har varit min bästa vän idag och kommit med paket, och julkort och brev med slantar och jag vet inte vad.
Åkte förbi jobbet och träffade alla go´a, glada tuffingar som jobbar och sliter i sitt anletes svett för att försöööööka täcka upp istället för mig.
Julklappandet börjar närma sig målsnöret.
Glada nyheter via telefon och sms och sist men inte minst så är södra Sverige återigen drabbat av det årliga snökaoset - vilket man kan garva läppen av sig åt om man är lagd åt det lite skadeglada hållet.

Det är helt enkelt inte en Anna-dag idag!

-"Nämen...alltså JAG har inte gnällt. Inte jag inte..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om dom visste hur man skulle ploga bort snön här nere så vore det inget problem. Men det vet dom inte. Och dom har inte råd. Bättre hemma alltså. Saknar Er.

//KusinVitamin

Pappapokerface sa...

men har vi världens sötaste bebis eller vad! :)