söndag, december 12

Kära Bullen

Hade ingen aning om att detta var en blogg slash relationsakut, men nu fick jag tydligen det förtroendet av en läsare i kommentarsfältet, så det är väl lika gott att göra ett försök.
(Jag HAR ju faktiskt både fångat en karl - och bundit fast honom så bra att han inte kommit loss att sticka iväg än...

Lite kortfattat skrevs detta:

Angående tvättstugor i hyreshus:
1. Får man ragga karlar där?
2. Karlar som tvättar själv måste ju vara bra exemplar, men ska man kolla in status via kläderna?
3. Vad ska man själv tvätta där för att vara "cool"?
Du som vet allt... SVARA!
Hälsningar //"Hemliga H"

Kära Helena - förlåt "Hemliga H"!
Eftersom jag nu fick bestämma så är det följande som gäller:

1. I krig och kärlek är allt tillåtet, så svaret borde vara "Ja". Dock tycker jag att du ska låta bli det och satsa på att bli raggad PÅ i första hand. Tycker jag du kan vara värd.
Tvättstugan låter annars som en helt underbar plats. Tänk så praktiskt att kunna råååååka pilla upp temperaturen på 90 grader när han kör sina fula sticketröjor eller sportbrallor redan INNAN ni dejtar - så slipper du det sen.

2. Karlar över 19 år som tvättar själv är inte "bra exemplar". Det är högst medelmåttiga exemplar. Och tja...tvättningen kan ju ge en hel del information. Kolla hur han hänger upp det - är han överdrivet pedantisk? Har han trasiga kalsonger? Samlar han ihop en hel månads tvätt och gör det för att han verkligen måste, eller håller han efter sig själv varje vecka? Manglar han lakanen kan du ge upp - då är han antingen anal på nåt vis eller intresserad av män snarare än kvinnor.

3. Jag antar att du läste inlägget om att jag helst ville gå klädd i mjukisbyxor så jag kan för mitt liv inte begripa hur du tror att jag ska ha nån som helst aning om det....
Ett tips kan väl vara att snarare undvika vissa saker, som tex barnets kläder, trosor som är blekta/missfärgade i grenen, noppiga strumpor, flanellpyjamasen samt alla sorters herrkläder. (kanske blir ett måste att skaffa en egen maskin i lägenheten när jag tänker efter...)
Prova att locka med lite snajsiga sängkläder - så kanske han blir sugen på att komma och provsova?

Stort Lycka till och Mycket nöje med byken.
Lova att rapportera eventuella framsteg!

1 kommentar:

Helena sa...

Det finns rapport på bloggen.
Hejja ragg i tvättstugan :)