fredag, december 17

Varning på stan...

Förresten:
Om vädret nu inte fuckar upp allting totalt kommer jag att dra ner på stan imorgon.
Jag vet att det är lördag - sista lördag före jul - men jag måste ner. Det är Lasses enda lediga dag på evigheter.

Följande är ett meddelande till alla som var på stan i tisdags och på julskyltningen (eftersom de verkar vara särskilt dåligt uppdaterade på vad som gäller i storstadsdjungelns trafik år 2010):
Jag kommer - även imorgon - att köra barnvagn.
Jag kommer inte längre att visa hänsyn.
Jag kör på dig om du inte ser dig för.
Jag kör på dig om du står förjävla illa till.
Jag kör på dig om du försöker ta dig in på bussen/i affären/fram till kassan innan jag klivit ut.
Jag kör på dig om du på nåt sätt stör mig.
Trillar du av smällen så kommer jag ta tillfället i akt och köra över dig.

Tjejen som erbjöd sig att hjälpa mig av bussen i tisdags och damen som höll upp dörren i Kungspassagen får varsitt frikort.
Ni andra anses härmed vara varnade.
Beware.

4 kommentarer:

Helena sa...

Kära vän!
Lycka till med shoppingen!
Kör på allt och alla du ser. Du har order på det.

KRAM

Helena sa...

Kört på någon?

Helena sa...

Jag ska se om jag hittar Nalle Puh stripen, så ska jag fota av den. Klart att du ska få se den :)

Japp vi är Snurror hela bunten. Hoppas Doris också blir en klockren snurra. Vi kan allt, vi vet allt och framför allt är vi så himla bäst på allt!

Helena sa...

Jo jag hoppas att du uppskattar boken och jag försökte skriva något uppmuntrande, som jag önskat i liknande situation med småbarn och sömnlösa nätter, trötta dagar och allmänt hormon-rusande-mysbyxe-scenarion, med bröstmjölksfläckar över allt. Jag hade även tofs och skitigt hår. Du är dock "fäääääbjulus"! Alltid lika snygg!

KRAM KRAM! Miss you!