onsdag, januari 26

Den kanske bästa dagen i ditt liv!!

Många har undrat vad jag gör på dagarna.
Dom kanske tror att det är intressant.
För att råda bot på den villfarelsen välkomnar jag härmed alla och envar att PRAOa en dag hos mig.
Väl bekomme, nu kör vi:

07.00  Barnet vaknar och äter.
07.45  Snooze-timman är över. Doris vill ha aktiviteter, lek och hoppla.

Pappa är lite trött
08.30  Pappan och Doris badar. Doris kissar ner skötbordet.
Sängbäddning, påklädning, smink, fix, framdukning av frukost mm. Doris jobbar på i sitt baby-gym.
09.00  Frukost för alla.

Frukost-Jazz
09.45  Doris lägger sig. Skriker.
09.50  Lasse hävdar att han är en Bov. Jag hävdar att Bovar bara finns i Bamsetidiningen, vi andra har     uppdaterat språket. Erbjuder mig att ringa Konstapel Kask för att skapa ordning i vårt hem.
10.00  Helena kommer. Fika och skitprat. Jordnötskakan åker fram. (Se så bra att jag bakade den!)
11.00  Helena drar. Barnet sover såklart ännu eftersom Helena gärna velat träffa henne.
11.15  Lasse går till jobbet.
11.16  Jag går på toa. Skickar sms till syster som fyller år.
11.16.30  Doris vaknar
11.17  Pedagogiska lekar. Eller nåt sånt. Leker med Doris "sångpåse" (vilka grejer man hittar på!!)
11.33  Lasse SMSar. Har glömt jobbskjorta.
11.34  Gos med Doris. Doris kissar, äter och har det bra. Mamman samlar ihop skräppåsar i hallen.
12.15  Går på promendad. Kastar skräp. Lämnar jobbskjorta till Lasse. Shoppar födelsedagspresent till       lillasyster. Och ett pärmregister.
13.25  Åter från promenad. Tar in posten. Sjunger med Doris, som har nakensprattel i Gymmet. Doris tar en slurk.
13.50  Doris hoppar hoppgunga. Mamman tittar på och äter fil o müsli.
14.10  Allmänt plockande. Slår in lite paket. Doris sitter i barnstolen och skäller ut sin spegelbild efter noter. Doris äter.
14.30  Doris lägger sig. Skriker.
14.40  Mamman viker tvätt, hänger tvätt och fyller diskmaskin. stänger frysdörren som tydligen stått öppen. Se där. Lagar chili con carne och funderar över sin förestående födelsedag. Suck. Städar undan från köksbordet. Stoppar paket i den finaste Gantkasse hon kan hitta. Smiter ut och sätter i motorvärmaren.
15.15  Doris vaknar. REDAN!?! Äter en liten slurk.
15.30  Påklädning och avfärd mot stan.
16.00  Möter Mamma utanför Mecka och överlämnar presentpåse för vidare befodran till födelsedagsbarnet.
16.30  Hemma igen.
16.35  Doris jobbar i gymmet. Mamman äter päron, öppnar posten (Oj, la jag den i soffan!? Tyckte det var obekvämt att sitta....) Syr ett kuddöverdrag till hälften. Doris kissar ner lektäcket, kissfilt, sockar och blöja.
16.59  Sanering. Tvättmaskinen går i gång igen.
17.04  Fortsätter sy. Lagar ett par kallingar.
17.15 Doris lägger sig. Skriker.
17.25  Mamman bestämmer sig för att blogga lite. Börjar skriva om dagen som varit.
17.50  Avbryter surfandet. Doris är vaken.
17.51  Kommer in i sovrummet och förstår efter första andetaget varför hon vaknat. På väg till toan klämmer hon i med slut-saluten. Blöjan räcker inte till. Smiter ut både framtill och baktill. Av med allt. Bodyn är nerkletad vilket innebär att Doris måste saneras från topp till tå - så mycket för att hon badade i morse.
Torkar, smörjer och sätter på en pyjamas från forntiden.
Dagens outfit:
Pyjamaströja - tidigt åttiotal
Brallor - sent åttiotal.
18.15  Doris är trött. Äter högerslurk. Tar paus. Pratar som aldrig förr. Försöker skrämma mig tror jag. Rapar ljudligt och tar en vänsterslurk.
18.50  Doris lägger sig (för natten) skriker bara lite, men orkar inte mer än ett par minuter innan hon trynar in.
18.51  Mamman inser att Lasse kommer om en halvtimme och tänker att hon borde få undan lite här.
18.52 .....måste bara kolla facebook först
18.55.....och mailen.....
19.00.....och tradera....
19.15  Blev lite längre än planerat. Hänger tvätt, plockar ur diskmaskinen, dukar bordet mm. Vaggar Doris som vaknar
19.45  Funderar på att dö av hunger, Lasse verkar ha gått vilse.
19.46  Lasse kommer in genom dörren. Hann inte dö.
20.15  Magen full med mat. Kommer definitivt inte dö av hunger i vart fall.
20.30  Bortstökat. Kaffe på G.
20.45 Nästan klar med sista tråk-pärmen. "Bank o Pengar" heter denhär. Skittrista papper.
20.46 Inser att "Kryddig Rabarber" är SIA´s straff till mänskligheten.
21.00  Framför datorn. Kollar dagens bilder. Ingen trevlig upplevelse.
21.20  Har retat mig tillräckligt på äckelglassen och bloggar om den
21.27  Försöker få Lasse att massera mig. Borde tvätta håret - och jag tror dessvärre att han håller med om det.
21.47  Kommer till skrämmande insikt om mitt åldrande. Måste blogga igen. Bestämmer mig för att duscha.
22.09 Ren men trött. Hippa Anna går nog och lägger sig.
Förutspår följande:
Läser en stund. Tjötar med Lasse en stund. Matar barn en stund. Somnar.

Så matar vi några gånger innan gryning. Då stiger vi upp och börjar om.
Med undantag för morgonaktiviteten.
Vi går nog till Kyrkans öppna förskola istället för att få besök av Helena.

Inga kommentarer: