söndag, januari 30

Utan tvekan!

Miranda Kerr har fått barn. Gratulerar till barnet (och gratulerar till att ha legat med Orlando Bloom!).
Hon har lagt upp bilder där hon ammar sin lilla rackarunge.
Debatten rasar.
Man menar att kvinnor bara ammar offentligt för att få visa brösten.

Naturligtvis är det så.
Varje gång mitt barn skriker av hunger på bussen, caféet, restaurangen, väntrummet, gallerian etc tänker jag direkt:
-"JA!! Äntligen får jag visa mina fula mammatuttar. TJOHOOO!!!"

Sen skiter jag i att besöka nåt av alla de lugna, undanskymda utrymmen som finns tillgängliga på stan bara för alla oss som gör "detdär syndiga" (aka matar ett hungirgt barn) och slänger glatt fram mina gazangas till allmän beskådan!
Det är så vi fungerar - vi tuttblottare.

Titta inte på mig - jag är bara en dålig ursäkt för lite snusk
på allmän plats!

Och vad gäller Miranda Kerr - modellen som startade detta rabalder: Har vi inte - handen på hjärtat - sett större del av hennes rattar tidigare i situationer som känts aningens mer "detta-gör-jag-mest-för-att-få-visa-mina-bröst"?



1 kommentar:

Helena sa...

Tuttblottare :)