lördag, februari 5

Gammal är äldst

Eric Saade komma, Eric Saade gå - Tomas G:son kan man alltid lita på.

Dom två första bidragen i årets melodifestival var rent ut sagt tragiska
(nu får jag väl kommentarer om att jag är elak igen...)
Jag - inbiten schlagerfestivaltittare - var på väg att kasta in handduken.

Då kom bidrag nummer 3.
Jenny Silver.
Riktig schlagerpop signerat G:son och grabbarna.
Höga klackar, glittrig klänning, klatchig dans med rörelse som ungarna/dansgolvarna kan apa efter, lysande mickstativ och sist men inte minst: en fläkt.

Den kanske inte vinner (även om jag inte sätter mig emot det just för tillfället)
Men dom har åtminstone fattat hur man skriver in sig som svensk schlagerhjälte!

5 kommentarer:

Robban sa...

Carolafläkten skall inte underskattas...

Helena sa...

Lät inte rap-låten lite som något som skulle kunna komma från Black eyed peas?

Hejja Schlager iaf!

Pappapokerface sa...

Men vem var killen som sjöng med Swingfly?! jag känner igen honom.

Anna sa...

Robban - det är schlagerregeln nummer ett: Underskatta ALDRIG Carolafläkten!!

Helena: Jag tycker hon ska lägga ner. Mer Rille och mindre Marie! Hon bara skränar i falsett.

Lasse: Jag vet inte, men jag kände också igen honom. Googlat hans namn?

Anna sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Swingfly

och

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen2011/1.2316464/swingfly-efter-narkotikadomen-brot-ihop-och-grat

en ful fisk!!