fredag, februari 11

Kyss mig får ni se!

Älskade lillasyster var på besök idag.
Kändes som att det var länge sen vi sågs.
Det var det i och för sig.

Att skylla på att jag inte har tid är inte ens lönt.
Jag skyller på att hon inte har tid.
Det har hon i och för sig inte heller.

Hon hade shoppat.
En klänning i sliskigt material och en mycket vacker (ja - vacker är precis rätt ord!) cape av en designer som jag glömt namnet på.
Hon provade det.
Kändes som att en del av CHIC-tidningen var här.
I min hall.
PÅ RIKTIGT!
Jag provade också capen. Såg mer ut som nåt ur tidningen "Hagbard Handfaste".

Så jag övergick till att fälla kommentarer såsom
-"Trenchcoat kommer fortfarande vara helinne i vår. Sätt på ett skärp så kan du ha den både ute och inne!"
-"Jordfärger är helt rätt i vår"
-"Solglasögontrenden går mot 80-talets klassiska modeller. Gärna hopfällbara i starka färger".
och sist men inte minst den lite vuxnare
-"En fin vit blus av bra kvalitet kan du bära på många olika sätt"

Oj vad häpen hon blev - lilltjejen!
Hon sa saker såsom
-"Jag visste verkligen inte att du var ett sånt modeorakel!"
medan hon förundrat tittade på mina nerkräkta mjukbrallor och spretiga tofs.

Jag tror att jag lärde henne att det är insidan som räknas.
Att de fulaste grodorna kan vara välkladda inuti.

Alternativt lärde hon sig att man kan snappa upp en hel del om man förvarar sina CHIC-tidningar i badrummet....

Visserligen tagen före mina stylingtips -
men det är samma lillasyster!

1 kommentar:

Helena sa...

Puss på dig vännen. Du är ett modeorakel!