fredag, februari 11

Kalla det änglamark - om du tycker att du vill!

Känner man mig så vet man att jag inte har så mycket till övers för "miljömärkta varor".
Jag får helt enkelt för mig att dom dels inte är lika bra som "vanliga" varor (mina rengöringsmedel ska helst göra frätskador på linoleummattan!), och dels tycker jag att det vilar nåt otäckt skenheligt över dom.

Så en vacker dag kom jag hem från Coop med en flaska Änglamarks Intimtvål.
Änglamark är Coops eget märke som enligt hemsidan har miljö, hälsa och etik i fokus. 
Skulle kunna varit för att jag tagit mitt förnuft till fånga och bestämt mig för att det visst finns en mening, och att "många bäckar små..." - men så var det inte.
All annan intimtvål var slut, och jag orkade inte gå till Apoteket enkomt för lite underlivstvätt.
Jag tänkte att "Ok, nu ger jag det en chans. Hur illa kan det vara liksom. Om jag inte låtsas om det så märker jag det säkert inte ens!".

Där fick jag så att jag teg.
Hålet på flaskeländet var så stort, att hur jag än försökte så kom det ungefär tio gånger så mycket som man behövde. Lägg till detta att skiten inuti var otroligt lättflytande och vi har fått oss ett rejält bekymmer.
Var man dessutom inte beredd (och NEJ - det fanns ingen varningstext på flaskan!) kom det dubbelt av tio gånger för mycket.
Torde inte överdosering falla under kategorin "slöseri" och således motverka det goda i att den är snällare mot naturen?
Miljövänligt - MY ASS! (Eller kanske "My Underliv!")

Redan vid första duschen blev min gamla tes bevisad.
Jag antar härmed att detta betyder att ingen på företaget Änglamark faktiskt använder produkten (då skulle man nog rätt snabbt löst detta problem)  - vilket återigen bevisar att innehållet är skit.
Alternativt så är företaget inte alls intresserade av miljö - egentligen. Man önskar bara att vi köper så mycket intimtvål vi någonsin orkar och har bestämt sig för att hjälpa oss lite på traven med förbrukningen.

Ju mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag.
Lite till - och jag skriver ett mail till konsumentkontakten.
Alternativt en insändare till tidningen.

Ska bara bestämma mig för vilket som ger mest "surkärringspoäng".

2 kommentarer:

amanda sa...

Både ett mail och en insändare i tidningen skulle maximera surkärringspoängen! Det finns inget som skriker "surkärring" som en bitter insändare i VK om något som egentligen hör hemma i någons mailbox :)

Helena sa...

Ös på bara! Skriv!