fredag, februari 4

Och vad heter tillexempel Etiopiens huvudstad?

Satt och såg "På spåret" med käre far.
Svaret på en av frågorna var "Operahuset i Sydney".
Min far vänder sig mot mig:
-"Var det inte där Kaj Husell var?"
- "Jo" svarar jag "Eller han var väl i vart fall på väg"

Vad är det för fel på min hjärna?
Varför är det helt omöjligt att få ens lite koll på svenska kungar, arkitektur, turkisk grammatik eller nåt annat vettigt?
Men Kaj Husell är tydligen inget problem att komma ihåg?!!!!
Får hoppas att det kommer som fråga i nåt TP. Det är väl den enda användning jag möjligen kan ha av det.

Alternativt som pick-up-line - om jag nånsin får för mig att ragga upp Helge Skoog....


Typiskt sånt som borde raderas för
att frigöra plats på hårddisken...
(bild från SVT.se)

1 kommentar:

Helena sa...

Tummen upp på det!