torsdag, mars 10

Med reservation för eventuella felslag på kalkylatorn

Vi har rätt länge haft en "ingen reklam tack-lapp" på vår brevlåda.
Sen blev jag mammaledig och tänkte att lite extraprisinformation kanske skulle vara trevligt.
Så vi tog bort lappen.

Lasse ser det nog mest som att vi "drabbas" av en massa papper att dra till återvinningen.
Han ska allt få se!

Idag kom världens toppenbästa höjdarreklam: Sverigehäftet.
Känns som att det var evigheters evigheter sen jag fick tag i en sån!


För den som - liksom Lasse - inte kan förstå vad man missar genom att säga nej till reklam kommer här det räkneexempel som vi alla alltid velat göra men aldrig orkat med.

Om vi utgår ifrån att jag inte vill binda upp mig på något sätt, inte vill låna pengar och inte behöver framkalla kort eller göra fotoböcker och namnlappar så kan jag för endast 1049,50 kr (plus 445,90 kr i porto) fylla mitt hem med följande saker, som enligt Sverigehäftet kommer göra mig snygg, smart och trendig:

3 nr av Allt i hemmet
Necessär och sjal från Ceannis Living Acessories 
3 nr av ELLE mat & vin 
Stekpanna från Bialetti (26 cm i diameter)
3nr av Digitala hemmet
Minihögtalare med inbyggd MP3
2 nr av Världens Historia
Hasaki Santoku Knivset
3 nr av Blossom Magazine
Weleda Wild Rose Smoothing eye cream
Weleda Wild Rose Night Cream
3 nr av Tara
Läppgland från FACE
Necessär i rosa sammet
Sjal i populärt zick-zack-mönster
3 nr av Råd&Rön
Tillgång till Råd&Röns låsta webbplats
Lyxigt BH-set
3 nr av Allers Trädgård
Rosen "New Dawn"
Första boken i Succeserien "Tre systrar"
Tro, Hopp och Kärlek-halsband i äkta silver
3 nr av Kattis & Co
Stilren Klocka
Trendig sjal  med moderiktig bollkant
3 nr av Utemagasinet
Vandringsstrumpa från Smartwool
3 nr av Hus & Hem
2 trendiga kuddfodral
Härligt mjuk pläd i mohairliknande material
14 nr av Allers
Varmluftsborste
14 nr av ICA-kuriren
Lätt, ljuvligt mjuk pläd i cerise nyans
2 Matchande kuddfodral med cerise blommönster

Nu kanske man kan tycka att femtonhundra spänn är mycket - TROTS att man får precis hur mycket saker som helst (dom kunde kanske jobba ihop sig lite - känns som det blir mycket filtar, necessärer, kuddfodral och sjalar...)
Betänk då att du fått prylar till ett egentligt värde av 7923 kronor.
Således har du genom att ta hand om allt detta jox sparat inte mindre än 6922.50 kronor!!!!

Att inte jag blivit miljonär för länge sen - så bra som jag är på att spara pengar - är ett mysterium.
Kanske är detta som är nyckeln till framgång?
Undrar vad andrahandsvärdet på en sjal med trendig bollfrans kan vara?
Och vad får man för 14 nummer av Allers som är alldeles olästa - sånär som på att korsorden är lösta?

Ska fundera en vända till innan jag slår till.

Nu ska jag koncentrera mig på att kolla veckans avsnitt av Lyxfällan.
Som vanligt så är den drabbade familjen dummare än man nånsin trodde var möjligt. 
Dom har shoppat alldeles för mycket!

1 kommentar:

Maria sa...

Helt underbart!