måndag, april 4

Det är lite mycket nu...

Eller som jag brukar säga till Lasse:
-"Det är väldigt många bollar i luften just nu"

Flytt på gång, leta bostad, fundera på bostadsrätter, fundera på min arbetssituation, blablabla...

Dessutom gör Lasse sina sista dagar på Onoff och går mot nytt jobb - och som den fantastiska flickvän jag är vill jag ju på nåt sätt vara ett stöd. Typ.
Sen är jag visst mamma också och sliter mitt hår för att på nåt sätt försöka stimulera mitt barn och se till att hon får i sig näring så det räcker.

Det som verkligen rör till det är dock "den mentala packningen" som jag kallar det.
Alltså det stadium där man packar i huvudet.
Att slänga ner alla ägodelar i kartonger skulle gå på två timmar - effektiv tid.
Att fundera och spekulera vad vi behöver använda i veckan, vad vi behöver när vi kommer fram, vad vi kan packa kvällen före och vad som måste lådas i sista minuten tar precis hur mycket kraft och energi som helst.

Och här sitter jag.
Det gör inte direkt saken bättre....

Lite såhär känns det....

1 kommentar:

Helena sa...

Hey! VIll du ha besök i knarkarkvarten imorgon kväll? kanske en tepåse till övers?