lördag, april 2

Lite feber var utmaning nog!

Gjorde just min dagliga "bloggrunda".
Läste att en mamma hittat springmask på sitt barn.
En annan hade gjort fyndet "vattkoppor".

Är det alltså meningen att JAG också ska genomgå sådana prövningar?
JAG kan väl ingenting om sånt!
Herregud, jag har inte ens HAFT vattkoppor.

Hur fasikens ska man veta att ungen har vattkoppor och inte finnar, eller nån annan form av skum prick.
Hur ser en springmask ut? Som en metmask?
Och hur ofta ska jag kolla efter den (medan hon är så liten som nu gör jag det flera gånger dagligen, men det kommer kännas kanonknepigt att inspektera ändalykten på damen när hon närmar sig puberteten).

Jag tycker gott det kunde ingått en snabb läkarutbildning i dethär Mamma-paketet.
Känns som det hade behövts.

1 kommentar:

Helena sa...

Inget att oroa sig för. Man märker när det är något galet.

Vattkoppor: konstig trötthet och feber 2 dagar innan prickarna kommer. (man kan inte missa prickarna)

Du får passa dig... vattkoppor att dra på sig som "gammal" är inget att rekommendera. Man kan också få bältros, vilket inte heller tycks vara någon höjdare :/