lördag, april 2

Städtant kan också kallas hygientekniker.

Åkte jag till Lindex och lämnade tillbaka bodyn som tappat färg i tvätten?
Jajamen!

Ljög jag och sa att jag tvättat den i 40 grader fast jag tvättat den i 60 grader?
Japp
(Nu visade sig detta vara en osedvanligt onödig och korkad lögn, eftersom den tydligen KRÄVDE 60 grader för att inte släppa färg - varken mer eller mindre).

Sa jag: -"Men det måste ni ju upplysa om!" ?
Klart jag gjorde!

Stod jag sedan och hoppades att Doris skulle le sitt sötaste leende mot kassörskan för att vi skulle få en ny?
Ja på det också.

Fick vi en ny?
Oh, yes!

Jag väljer dock att inte se mig själv som en riktig Surkärring - utan som en "medveten konsument".

Ps. Jag fick som grädde på moset även behålla ursprungskvittot, så där kan dom dessutom känna sig blåsta på ett riktigt rackarns bra n****bollsrecept också! Ds.

Den lite eftertänksamme kanske funderar
på om detta tygstycke verkligen var värt allt
detta stök?
Nä - men nu har jag den i allafall i rätt färg!

1 kommentar:

Helena sa...

Söt body! Bra tt du fick en ny.