torsdag, maj 12

Så nära - men ack så långt borta....

Börja med att läsa Anna Zethraeus debattartikel i Aftonbladet HÄR.
Mycket bra.

Alla som känner igen sig precis räcker upp handen.
Alla är med.

Precis så är det.
Exakt så känns det.

Jag jublade inombords när jag läste artikeln.
"Hurra - det finns hopp!"
"Hurra - jag är inte ensam!"
Jag önskar liksom att alla män ska läsa artikeln och få en liten vink om att dom borde ta och axla lite logistikansvar i hemmet.

Tills - jag kommer till allra sista stycket, där Anna begår ett generalfel som heter duga.
Finn ett fel i stycket:
"Men mest handlar det om att man vill att partnern ska ta över en stund de där tisdagskvällarna: ta tag i vardagsbestyren, natta barnen med mjuk sagoröst, kanske lägga upp en kort men fin Spotifylista och puffa lite förväntansfullt i kuddarna i sängen… Då kommer lusten, och med den njutningen. Då vill man ligga – som bara den!"




Jag tror inte att vi behöver särskilt mycket mer vetenskapliga undersökningar än ett simpelt antagande för att slå fast att 99% av männen inte kommer se orden "vardagsbestyr" och  "natta barnen".
I orden som kommer efter dessa raseras nämligen hela nyttan med artikeln i ett enda slag, då alla män jag känner kommer hänga ut tungan, flämta lite hundlikt och tänka:
"Lägga tid på att göra Spotify-lista = LIGGA!"

Tack Anna.
Tack för en kombination av Hiss och Diss av sällan skådat slag.

3 kommentarer:

Helena sa...

hehe... just nu skulle jag plocka undan vad som helst, diska och sköta vardagsbestyr utan att klaga... BARA FÖR ATT FÅ LIGGA :)

Näe jag är inte alls sugen...

Helena sa...

P.S det är ensamt i norr... Ingen man har tinat fram under våren :)

Helena sa...

Här hade jag kommenterat att jag skulle inte behöva en spotifylista för att vela ligga.

Jag skulle till och med kunna tvätta ett eller två par strumpor, föra tt verka lite tillmötesgående :)