tisdag, juni 7

Några snabba

Var har jag hållit hus egentligen?
Svar: Ingenstans. Egentligen. Jag har bara haft skrivkramp.

Vad håller jag på med egentligen?
Svar: Ingen aning. Kanske är jag fulllt upptagen med att förvandlas till en sån jag aldrig skulle bli. Eftersom jag antingen tänker på mitt barn eller på mitt hus (rent juridiskt är det ju inte mitt ännu, men på fredag - då är jag husägare). Det är dom två som gäller liksom.
Kanske trist. Eller inte.

Hur har jag egentligen tänkt med allt?
Svar: Ingen aning. Jag tänker att det mesta nog löser sig.

Har jag kommit ihåg att världens sötaste Lea fyller år imorgon?
Svar: Klart att jag har - vafan tror folket?!

Kommer jag - även i år - att få pris av Lea för "tråkigaste födelsedagspresenten"?
Svar: Jajamensan.

Kommer hon en vacker dag kanske att tacka mig?
Svar: Ja, när hon fyller 18 år och får veta att det existerar nåt som kallas "Leas festivalfond" där jag satt in pengar vid högtidliga tillfällen - och som straff till hennes mamma. En hejdundrandes utekväll/festivalhelg hoppas jag att dom räcker till.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hörru... det är inget straff :) Det finns bra med pengar där 2000kr skulle jag tro. De växer och mår bra!

Anonym sa...

Det är ju en toppenpresent!