måndag, juli 4

Uppslukad av uppgiften?

Nej, jag är inte död.
Jag lägger golv.
(Åtminstone då och då)
Resten av tiden funderar jag på mitt (numer färdiglagda!) sovrumsgolv.

"Hur mycket kan man då fundera på ett golv" kanske någon tänker.
"Mer än vad man tror" är svaret.

Här är min smutsiga lilla näve (manikyr? Vad är det?) med framsidan till förpackningen som mitt sovrumsgolv kom i.

Så lätt med Tarkett! (?)

På förpackningen ser man en kopp - som nog innehåller kaffe, ett glas juice, en corissant och ett hörn av nåt som jag tror är en säng.
Inget golv.

Inte ens nästan lite golv ser man.
Liiiite sked i kanten av koppen.
Men inget golv.

Varför har man det på framsidan av en förpackning golv?

Jag sa till Lasse (jo, vi PRATAR till och med om golv!) att det kanske var för att visa hur mysigt och trevligt man kommer få det när man tar en fika på sitt nya golv, och tänkte att jag hade löst det.
Då sa Lasse att jag inte någonsin fick fika på det nya golvet.
Det kunde bli märken av muggen.

Då blev förpackningen än mer obegriplig och funderandet fick börja om.
Och jag blev tvärless på att lägga golv och tänkte att nästa gång blir det plastmatta.
En fikavänlig sådan.

Inga kommentarer: