onsdag, augusti 24

Det är lika mycket kalorier i en kraschad kaka!

Det blev - som man kanske kunde ana - lite muffins här på kvällskvisten.

Jag vet att man ska säga cupcakes numer.
Muffins är hopplöst ute.
Men detta är just muffins och inget annat.

Mina vänner bakar jättefina cupcakes.
Det är fillings och frostings och toppings och paste och jagvetinte vad!
Strössel är det också.
Maria gör muffins - förlåt Cupcakes - som ser ut som vinögda muppar.
Dom blir man glada av.
Thilda bakar små konstverk med fluff och figurer.
Dom vill jag ha som installationer i mitt hus.

Om dom är goda vet jag inte.
Jag har aldrig fått nån.
Och om jag fick en skulle jag liksom inte tordas äta upp den!

Allt jag gör ser ut som om det gjorts av ett gäng onyktra ungar med motorikproblem.
Dock smakar det ofta ganska bra. (Säger folk i allafall!)
Jag säger att ikväll inte var nåt undantag.

Jag gillar att bjuda min morfar på fika.
Förutom att han är nästintill blind, så är han uppfostrad med att aldrig säga att nåt är äckligt.
I allafall inte så att bagaren hör.

Men det räcker för mig.

Den enda Cupcake jag lyckats med.




3 kommentarer:

Erika sa...

Ojoj, vilken fin cupcake!

My sa...

Ja den cupcaken har du lyckats riktigt bra med:)

Helena sa...

Snyggdorran!