onsdag, augusti 17

Ett lämpligt straff för att man leker Ove Sundberg

Igår kom vi på den briljanta idén att vi skulle ta och jämföra lite försäkringsbolag, eftersom vi tyckte att vi betalade så jättemånga kronor varje månad till Trygg Hansa.
(Inget ont om Trygg Hansa. Nöjda kunder är vi säkert, men...vi kanske har sett ett eller två avsnitt för mycket av Lyxfällan.)

För att allt skulle bli så enkelt som möjligt valde vi att via internet be försäkringsbolagen ringa upp oss för att ge en offert på ett komplett försäkringsskydd.
Sen skulle det ju vara enkelt att se vilken som var billigast, och vi skulle kunna tjäna in ett par hundralappar varje månad.
Så jäkla smart!

Kunde det varit.

En sak att ta i beaktning skulle dock kunna vara att "tid är pengar".
Exakt en hel förmiddag satt jag i telefon för att beta av de tre största försäkringsbolagen.
Nog för att det var rätt trevliga killar allihopa, och Lasse fick ha Doris för sig själv hela tiden.
Men roligare har jag väl haft kan man säga.

En annan sak att tänka på när man gör sånthär är att inte låta familjens försäkringskåtaste person sköta samtalen.
(Jag älskar försäkringar. Det känns så tryggt, vuxet och allmänt bra att ha försäkringar. För allt. Jag väntar fortfarande på den dagen jag kan köpa "Avsaknad av lämplig försäkrings-försäkring.")

Jag kommer i kvällens/morgondagens/hela veckans förhandlingar att rösta på att vi byter till IF.
Dom erbjuder tre HELT nya tilläggsförsäkringar.
Och ett pris som var exakt 250 kronor högre än det vi redan hade.


Man kan liksom inte låta bli att handla.
Det är så jävla billigt.

Tjenare mannen.


Inga kommentarer: