måndag, september 19

Tips från coachen - önskas!

Appropå födelsedag......
"Nån annan" här i huset fyller också ett år snart.

Vi tänkte att det inte var någon mening med att överösa henne med paket.
Hon kommer ändå tycka att snörena är roligast.
Sen kommer säkert Mormor och Socka Moffe med ett paket också.

Men NÅT måste man ju ge sitt barn på hennes första födelsedag.
NÅN bra och vettig grej.

Vi tänkte att lite leksaker kunde hon ju få - hon har ju mest ärvda och begagnade grejer.
(Vilket jag absolut inte har nåt problem med!!!)
Så vi tänkte att vi köper.....ja...en...eller...kanske....eller...
VAFANSKAVIKÖPA?!
Ett gäng plastdjur, en tjusig docka och en tennisboll?

Vi kommer få ljuga för henne när hon blir äldre och ser bilderna.

Är det nån som kommer ihåg nån bra grej som ungarna lekte med i den åldern?
Nån rolig sak som dom älskade.

Nån som kanske har barn som typsåhär också fyller ett år kanske typ en dag efter Dorran.
Vad ska ni köpa?

Hör av er.

5 kommentarer:

KusinVitamin sa...

Jag har inte barn. Jag vet inte vad barn vill ha.

Och jag vet absolut inte vad Dorran vill ha, eller behöver.

Men jag vet att jag numera läser Magdalena Graafs blogg och hon skrev om en sida med massa barnsaker.

Därför bidrar jag med att iaf länka till den sidan här: http://www.bonti.se/shopping/

oTTo sa...

Ha, ha, vi har redan ordnat med vår :) Tänkte kolla om vi kan komma förbi å gratta Doris på marknadshelgen då vi är borta den rätta helgen?

Challe sa...

Caspers favoriter i den åldern var nog klossburken, ett rullande lejon med musikknappar på (finns på Leksaksgrottan även som flodhäst mm) och allt som rullar: bollar, dragleksaker, fordon...

Tanken är helt rätt. Tusen paket är rätt meningslöst, det blir för mycket nytt. Ge henne en boll nu och något annat om två månader när hon är less på bollen. Sprid ut så går inte nyhetens behag över så fort.

Lotta sa...

Det gjorde vi klart på Ullared i sommar. Det blev en blandad skörd, med plastdjur, plastmat, byggklossar i tyg, en leksakstelefon, byggsats från ikea och lite annat tjoller. Plastmaten tycker Tuva väldigt mycket om. Det har hon skvallrat om hos andra som har det. Prova med nått sånt kanske....

Helena sa...

Badleksaker? En peng på kontot? Hon har ju inte så bra koll. Spar på krutet till dess att hon fyller 3 eller nåt.

Får tant skicka något? Eller förrästen, jag skiter i vad du svarar... Nåt kommer med posten. (I tid hoppas jag) Senilot kan ju slå till...