fredag, oktober 7

Broms och hallå!

Det blev ett himlans hallå om mina cupcakes (som majoriteten var övertygade om att det ju faktiskt var).

Några små förtydliganden:
Ja, det är jag som gjort dom.
Jag har bakat själva muffinsen, kokat ihop smeten, vispat och spritsat.
Slutligen har jag satt dit en röd blomma på toppen.
Men NEJ - jag har för jefulen inte tillverkat själva blommorna! 
Blommorna är helt vanliga krukväxtblommor.
Man skulle kunna säga att mina pelargoner fick offra sig lite för konsten.

Herregud, jag har väl ett liv! 
(Hur ska man hinna se både "Lyxfällan" och "Arga Snickaren" om man ska hålla på o pilla med såntdär!?)
(Och ska vi hårddra det så var det väl kanske mer mammas pelargoner...)

Men jag antar att blommornas ätbarhet är av mindre betydelse för huruvida vi ska kalla bakverken cupcakes eller muffins.
När allt kommer omkring så bryr jag mig dessutom föga.
Det var riktigt gott.

Och som S sa:
"Hellre fult och gott än snyggt och äckligt".

Inga kommentarer: