torsdag, oktober 13

Hej från Solsidan...igen.

Babysång torsdagar.
Trevligt.
(Inte för att Doris är så intresserad av själva sången, men att dra andra mammor och pappor i byxbenen, stjäla gitarrer och nappar är en nog så intressant sysselsättning.)

Tänkte att det kunde vara ett kravlöst avbrott i vardagen liksom.

Det var det.
Tills "fröken" föreslog att vi skulle turas om att ta med lite fika.

Ingen - jag upprepar - INGEN tänkte då:
-"Jag köper med lite Ballerinakex".

Idag hörde jag mig själv och Tessan säga
-"Vi kan ta nästa gång".

Sen ställdes det fram två våningsfat med dekorerade cupcakes.
Red velvet med färskostfrosting och polkakross samt vanilj med chokladtoppar.

Sådärja.
Då har man exakt en vecka på sig att fundera ut hur man inte ska få skämmas nästa vecka.

Dessutom var dom förjäkla goda - domdär muffinsarna....

3 kommentarer:

My sa...

Jag har några kvar av mina... Ska jag skicka på posten?

Helena sa...

Pretto ;)

Carolin sa...

Baka falsk toskakaka vetja. Är lätt att göra, super gott och blir mycket. Har receptet om du vill ha.