torsdag, oktober 20

Studiebesök hos White Trash!

Lilla lillasyster är som alla vet vid dethär laget i Frankrike.
Ibland längtar hon hem.
(Hallå! Du har sol, varmt och obegränsad tillgång till vin!!)

Jag tipsade henne om att titta lite på svenska TV-program via nätet.
När jag var i Turkiet knäppte jag ibland igång nåt Uppdrag granskning eller Kniven mot strupen och låtsades att jag var hemma i Sverige en liten stund.

Det kändes som att man åtminstone var närmare Sverige.

Jag tipsade henne om detta.
Hon skulle ta och poppa lite popcorn och titta på Lyxfällan sa hon.

Kära syster - jag glömde säga att just Lyxfällan fungerar lite tvärtom.
När man ser programmet blir man liksom glad att man inte befinner sig i samma land som familjen som får hjälp.
Ibland funderar man snarare på om södra Europa är TILLRÄCKLIGT långt bort.

Ser man programmet som sändes för två veckor sedan (han som grät över sitt X-box) så tänker man att inte ens månen är avlägsen nog.

Mycket nöje.

1 kommentar:

Livan sa...

Jag håller med där faktiskt, lyxfällan funkade finfint!