fredag, januari 14

Dagens outfit...kanske är på gång!

Jag skrev tidigare om att jag kanske inte hade så hemskt uppdaterad tidningshylla (Länk till inlägget här).
Fiffiga Helena skänkte mig då raskt en tidningsprenumeration i för tidig födelsedagspresent.
Mycket smart.
Igår damp senaste numret av "CHIC" ner i brevlådan.
Smick-smockat med senaste nytt på modefronten.
Fårpäls är fortfarande hett kan jag meddela.
Alla modebloggare tjänar ju miljoner - nu kanske dom börjar rulla in!

Bläddrade i tidningen (naturligtvis när jag satt på toaletten) och förundrades över de fina, välsminkade damerna som fanns där i.
Alla hade fina kläder och skor med höga klackar.
Ingen hade toppluva, utan det var bara käcka små mössor med rosetter och pälshattar.
Håren var antingen plattade eller lockade. Ingen hade det som det är.
Det kändes lite som att jag tittade i en tidning från yttre rymden.
Alternativt som att jag vaknat upp ur en årslång dvala.
Inte för att jag nånsin varit den som haft det senaste och trendigaste i garderoben, men jag har åtminstone vetat vilket läppglans som de som har koll har koll på.

Jag blev så inspirerad av tidningen att jag kände att jag också ville bli en fashionista.
Sådär snygg och fin ska jag också bli
Nu finns det väl i och för sig lite ont om modekläder för oversize magar med mammahäng.
Och min plattång har förmodligen rostat ihop - om jag nu skulle kunna finna den.

Det slutade med att jag målade naglarna.
Lite snyggt blev det faktiskt.
Nog för att färgen var hipp ungefär när Ace of Base låg på listorna, men jag tror att det är tanken som räknas.
Dessutom tänkte jag kanske ta på mig ringen jag fick av Lasse i julklapp.
Den är faktiskt bara från förra året.

Undrar hur långt mitt presentkort på HM räcker?

1 kommentar:

Helena sa...

Hoppas du gillar tidningen :)