tisdag, oktober 11

Om att välja sina strider

Söndag förmiddag.
Jag håller på i köket och fixar stuvade makaroner och falukorv.
Dylan sitter i allrummet och har fått låna min telefon för att kunna uppdatera sin facebook.

(Nä - jag skojar. Han spelar "Angry Birds")

Dylan: -"Anna! Kom hit så jag får prata med dig!"
Anna: -"Oohh....Okej. Det låter viktigt."
D: -"Ja. Mycket"
A: -"Jag kommer".
Jag går och sätter mig bredvid honom.
D: -"Anna - VARFÖR har du spelat tre äggbanor INNAN du gjort färdigt femte världen?!"
A: -"Jadu. Jag vet inte. Kanske äggen dök upp redan efter andra banan?"
D: -"Nej. Jag ser att dom ligger här efter femte. Man ska göra färdigt alla 21 banor innan man gör äggen. Titta på pappas telefon får du se. Han har gjort alla - och FEM äggbanor"
A: -"Jamen det KAN ju vara så....äh...okej.....ja, det var dumt av mig kan man tycka. Ska tänka på det till nästa gång."
D: -"Ja, tänk på det till nästa gång."
A: -"Kan jag gå nu?"
D: -"Ja. Jag ska spela elvan."

1 kommentar:

Helena sa...

Underbart!